Abstract
This article contains the assesment of an educational experience with preschool age children who live in a marginal area of Mexico City. The objectives of this project were, firstly, to compare the level of development of children in diferent kindergartens, who live in different ecological and cultural contexts. Secondly, to detect those aspects in the children’s educational process which should be treated in order to counteract the cultural deficiencies which obstruct their achievement in the elementary school. Finally, to verify the degree in which parents can participate in their children’s educational process. The aim of the project was to define the possibilities of avoiding the negative effects of social and cultural deficiencies in child development.
La Revista Latinoamericana de Estudios Educativos es una publicación cuatrimestral de acceso abierto, siempre que se cite la fuente original y se reconozca al titular de los derechos patrimoniales, de los cuales la Universidad Iberoamericana es depositaria por un plazo perentorio de seis años a partir de la fecha de su publicación, salvo cancelación de dicha relación por los autores. Se prohíbe alterar los contenidos de los trabajos aparecidos en la Revista. Se prohíbe su reproducción con fines de comercialización. Esto está de acuerdo con la definición de la Iniciativa de libre acceso de Budapest, con la Declaración de San Francisco sobre Evaluación de la Investigación (BOAI y DORA, respectivamente, por sus siglas en inglés) y con la licencia Creative Commons atribución no comercial, compartir igual.